myfitnesspal

Ik was sceptisch, maar dacht "laten we het toch proberen, maar dan wel ernstig deze keer"...
En ik moet toegeven, ik ben onder de indruk van het effect van myfitnesspal.
Allereerst is de app zeer eenvoudig in gebruik, maw caloriƫn tellen vraagt weinig tijd/moeite, dankzij de barcode-lees-optie en de enorm uitgebreide database met producten. De apps zijn superhandig, zowel op Android als iOS & ook de website werkt prima.
Ook de integratie met Runkeeper (die ik gebruik wanneer ik ga joggen) & Runtastic Pedometer (stappen tellen bij het gras afrijden of wandelingen in luchthavens bv.) is naadloos.
De hipsters zullen wel opwerpen dat caloriƫn tellen zo 1990 is, maar het werkt duidelijk (zie hieronder). Het belangrijkste volgens mij is dat je eerlijk moet zijn (ja, dat kleine stukje kaas of chocolade moet ook geregistreerd worden). Maar het doet je vooral ook nadenken en keuzes maken, bv. met betrekking tot het soort beleg je gebruikt of hoe vaak je frieten eet en daar zit volgens mij de grote kracht in. Daarnaast stimuleert het je ook om een stevige maaltijd of bierproefsessie (deels) te compenseren met beweging, alweer een krachtig positief effect.
Maar werkt het dan echt?
Wel kijk maar naar onderstaande grafieken van de afgelopen 90 dagen ...

Al ben ik al heel blij met het resultaat tot nu toe, ik besef wel dat het nu nog maar pas begint. Blijven volhouden en vooral ook een gezond gewicht kunnen stabiel houden op lange termijn, daar is het mij om te doen en het zal nog moeten blijken of ik daarin zal slagen. Voorlopig wil ik mijn hulpmiddel in ieder geval niet loslaten, want het is wel degelijk een zeer goede steun voor mij. Blijven bewegen en gezonder eten zal de opdracht blijven, voor altijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon