Help mijn GPS is bezeten!

Deze keer is ze te ver gegaan! Ik heb dit met andere GPS-systemen nog nooit meegemaakt. Ondertussen heb ik al meer tijd verloren dankzij de dynamische routebegeleiding van dit onding, dan ik er ooit mee zal kunnen winnen.
Ik verlang terug naar de GPS in mijn Ford Galaxy, die mij nooit in de steek heeft gelaten.

Een korte schets van wat mij gisteren overkomen is (maar geloof me, het was niet het eerste incident met dit apparaat van de Duivel!)...
Er diende een vlucht vanuit CRL te worden gehaald in de vroege avond. Zelf ben ik van het voorzichtige type wat vliegen betreft, dus ik vertrek altijd met veel marge qua tijd richting luchthaven. En deze keer was dat maar goed ook. Meestal rij ik naar Charleroi over Luik, dat is iets verder rijden, maar Brussel is gewoon een te groot risico qua verkeersellende. Ik had echter de Touring Mobilis app gecheckt en zag er geen graten in om toch maar eens langs onze vervelende hoofdstad te rijden (mijn 1e fout, ik geef het toe). Tot mijn verbazing wou de GPS mij de ring laten nemen langs de Noord-kant, wat ik ook deed (mijn 2e fout, volg je intuitie), ondanks het feit dat ik altijd de Zuid-kant verkies. En toen zat ik vast, tegen de tijd dat ik het doorhad, kon ik er ook niet meer af ... ik checkte de radio en die maakten mijn lijden nog groter door mij uit te lachen met het feit dat over het gehele verkeersnet in onze volledige natie er slechts luttele minuten file te bespeuren vielen, behalve op het vermaledijde stuk asfalt waar ondergetekende stond wortel te schieten, ja, daar kon men al gauw rekenen op een vertraging van 1 tot 1,5 uur dankzij de fratsen van één of andere onverlaat op het viaduct van Vilvoorde (ik hoop dat men hem of haar er vanaf gegooid heeft (dat meen ik natuurlijk niet echt)).
Nooit zal ik nog naar mijn debiele GPS luisteren, duizend keer te schrijven tegen morgen! Riep ik mezelf toe terwijl ik mijn stuur consumeerde als vieruurtje.
Zoals gezegd was dit niet de eerste keer.
Zo was er recent nog de boswandeling in the middle of nowhere ergens in het thuisland van mijn voertuig, omdat het systeem meende dat de Autobahn aldaar versperd was (wat dus niet het geval was), waardoor ik enkele kilometers een alternatieve bosweg heb gevolgd door onbekend en onverlicht terrein, mijn rit van meerdere uren alleen nog langer uitdragend in de nacht.
Ook toen had ik gezworen nooit nog de instructies van dit kalf klakkeloos op te volgen en toch ...
Wat mij betreft mogen ze alle medewerkers dit aan dit onding gewerkt hebben meteen op straat zetten. Ik weet niet waaraan het ligt, maar in deze tijden verwacht men steeds betere meedenkende soft- en hardware. Met mijn Blaupunkt systeem in de Ford, heb ik zo een fratsen nooit meegemaakt, integendeel die heeft mij ooit uren bespaard aan de Gotthard tunnel, tot mijn groot jolijt!

Kortom ik moet het afleren om nog naar dat onding te luisteren en louter nog op mijn intuïtie vertrouwen en moge de volgende wagen wel voorzien zijn van een deftig GPS-systeem. Eentje dat niet gewoon de baas wil zijn (en er vaker naast zit dan erop), maar die meedenkt en zich aanpast aan de gewijzigde route die ik verkies en mij helpt om nog betere keuzes te maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon