AEG Lavazza A Modo MIO dankzij Coolblue

Een tijdje terug had ik mij opgegeven bij Coolblue voor een wedstrijd om als blogger kans te maken op een AEG Lavazza A Modo MIO Espresso machine. Nu moet ik toegeven dat ik over het algemeen aan niet veel wedstrijden op internet deelneem, omdat ik zelden iets win (of is het omgekeerd?), dus was ik dat alweer compleet vergeten. Totdat ik plots vorige week een e-mail kreeg waarin ik bedankt werd voor mijn bestelling ... euh ... ik had niets besteld (dacht ik), dus ik las de mail nog eens na ... voor 0€. Ah, ik had gewonnen!

Nu zijn we hier op koffie-gebied al een tijdje zwalpend tussen traditionele en nieuwe systemen. Vroeger begon het allemaal met een klassieke percolator. Die ik had afgezworen ten tijde ik beroepsmatig betrokken was bij de verpakking van Senseo-pads, waarbij ik mij totaal op dat type (van alle mogelijke merken) gestort heb gedurende vele jaren (en 3 generaties Senseo machines).
Maar sindsdien heb ik al vele jaren professioneel niets meer met koffie te maken en waren we eigenlijk een beetje terug naar de roots gegaan, zijnde een gewone percolator. En zo'n ding heeft zijn voordelen, zoals snel en goedkoop veel koffie maken. Maar de eerlijkheid gebiedt ons wel toe te geven dat ook wij het verschil met echt lekkere koffie wel proeven natuurlijk. Via mijn huidig werk had ik al wel kennis gemaakt met de alomgeprezen Nespresso ervaring en ik was dan ook meer dan benieuwd of deze Lavazza capsule-koffie (gelijkaardig qua systeem) de vergelijking zou kunnen doorstaan ...

En toen was het zover (nadat we de postbode gemist hadden op vrijdag) afgelopen maandag kon ik de doos ophalen bij ons lokaal postpunt ...
In de doos zaten het toestel zelf, een melkopschuimer en een setje met verschillende smaken als welkomspakket ...

Zelf had ik ondertussen ook al een aantal capsules besteld via de Collishop (handig, want je kan die gewoon in je lokale Okay of Colruyt laten leveren (en betalen)), om zodoende over voldoende materiaal te beschikken om alles aan uitgebreide proeven te kunnen onderwerpen.

De melkopschuimer is op zich iets wat je niet elke dag uit de kast haalt, het is immers iets omslachtiger dan gewoon een geut melk bij je koffie te doen, maar hij werkt wel snel en heel goed en is ook makkelijk te reinigen (essentieel voor een dergelijk toestel). Het is eigenlijk een snelkoker met magnetische roerder (de roerder zelf is gekarteld en schuimt op, er is ook een gladde huls bij, die wanneer je deze rond de roerder aanbrengt, toelaat alleen op te warmen (om snel chocomelk te maken bv.). Een leuk extraatje, maar nu niet meteen essentieel. Je krijgt 'm d'er momenteel ook gratis bij, wanneer je de espressomachine zelf bij Coolblue koopt.

Maar dan de koffie zelf, we hebben nog maar 4 smaken getest tot nu toe, met name:
En ik kan bondig zijn, het is fantastische koffie. Echt genieten. Qua smaak, aroma en algemeen kwaliteit vergelijkbaar met Nespresso (wat mij betreft), al is het gamma aan verschillende smaken en soorten hier wel iets beperkter.
Qua prijs van capsules, zit je ook wel in dezelfde grootte-orde, nl. rond de 0,35€/capsule (wanneer je ze per 48 (=3x16) koopt bij Collishop bv.). Goedkoop is dat niet, maar voor echt goede koffie is dat ook niet onredelijk.

Ben je nu beter af met een Nespresso of met Lavazza, daar ga ik me echt niet over uitspreken. Wij zijn in ieder geval dolblij met dit geschenk en hopen er nog lang plezier aan te mogen beleven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon