Ford schrapt CD-speler in Europa

Wat lees ik alhier: Ford schrapt CD-speler in Europa | Auto55.be | Autonieuws

Tja, ik gebruik momenteel zowel de CD-speler (voornamelijk CD's met mp3's erop), alsook een USB-stick in mijn Ford Galaxy ...
met het goedkoper worden van die laatste, heb je altijd wel wat sticks in het rond slingeren en als je dan een ingang daarvoor hebt in je auto, dan plug je er daar al eens één in.
Initieel dacht ik, dat ik die stick vooral zou gebruiken voor het actuele materiaal (podcasts bv.), maar in de praktijk haal ik 'm zelden uit de auto en blijft hij, net zoals de CD's, gewoon op z'n plaats.
En dan is er eigenlijk weinig verschil tussen zo'n stick of CD's, behalve dan de opslagcapaciteit per stuk.

Die Ford Sync, dat weet ik nog zo niet. Zo rij ik beroepshalve wekelijks een paar landsgrenzen over en data in roaming is gewoon belachelijk duur ...
Net zoals ik muziek lokaal gestockeerd op mijn smartphone wil hebben (op de meeste vliegtuigen is er nog altijd geen data verbinding beschikbaar en evenzeer de kost van roaming), wil ik dat in de auto ook.
En als ik dan toch al een heel archief op mijn telefoon heb staan en die daarenboven ook kan streamen, als ik dat wil, dan volstaat toch gewoon de verbinding tussen de auto en de smartphone (liefst draadloos). Dus ik zie niet meteen het nut van de Ford Sync in ...

Afijn, ik ben een oude mens, platen zijn nooit mijn ding geweest, maar CD's kopen dat was als student een wekelijks ritueel (vaak 2e hands in de Sax in Leuven), ik zal het missen die CD's ...
Oh ja, dat herinnert er mij aan, dat betekent ook dat ik mijn 500+ CD's eens moet rippen (een deel ervan bestaat al wel als mp3, maar zeker niet alles) ... wanneer ga ik mij daar eens mee bezig houden en zet je die dan lokaal op een NAS of in de Cloud? Of beide? En welke Cloud? Voor mij al geen iCloud, aangezien ik geen i-adept ben. Misschien toch nog maar wat mee wachten (ik heb daar nu toch geen tijd voor/zin in).



En ja, Ford voorzie dat allemaal maar op de volgende Galaxy, misschien dat ik over 2 jaar, wanneer m'n huidige ingeruild moet worden, daar dan wel voor ga ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon