iOS of Android - de druppel die de emmer deed overlopen

Het valt me zwaar, maar soms moet ik mijn vergissingen inzien en toegeven ...


Hoe is het allemaal begonnen?
Als Tech Aficionado kwijlde ik al een tijd op de iPhone (zoals zovelen, we moeten dat niet ontkennen), daar bij Apple hadden ze het licht gezien en de toekomst van de smartphone, de deur naar het mobiele internet, als een icoon op de wereldkaart gezet. Maar ik vond hem te duur en ik had niet meteen toegang tot data via de mobiele provider, mijn twee grootste problemen ...
Uit pure wanhoop en frustratie kocht ik ondertussen allerhande zaken die een smartphone overbodig maakt, zoals een losse GPS (voor die keren dat we eens gaan geocachen, allee wandelen met de klein mannen, terwijl we proberen een doel te ontdekken), een goedkope MP3-speler uit den Aldi & tenslotte een iPod-nano (omdat die toch wat beter werkte) ... geld dat we achteraf bekeken beter meteen in een smartphone hadden gestopt.
Maar goed, er kwam uiteindelijk dan toch een dag dat ik het over mijn hart kreeg om een veel te dure GSM met een belachelijke batterijduur te kopen, geen iPhone, nee de toekomst was Android en het werd de HTC Hero.
Initieel had dat toestel nog wel wat kinderziekten, maar na een upgrade naar 2.1, rooten & apps moven naar sd en een dubbele Chineese batterij vanop Ebay, loopt die ondertussen vlot. Ook qua apps was het in het begin op Android nog niet echt overdadig wat de meer kwalitatieve zaken betrof, maar ondertussen vind ik er zowat alles wat ik graag heb op een smartphone ...
Die aankoop beschouw ik dan ook nog altijd als geslaagd en zeker geen misser, bewijs daarvan is dat  ondertussen ook een HTC Desire (nu op 2.3) deel uitmaakt van ons gezin.


Waar zit 'm dan de misser?
Oorspronkelijk zag ik het nut niet in van een tablet en met de immer groter wordende smartphones (4,3" - 4,5" - wie biedt meer?) valt het nut in de toekomst misschien weg, maar op mijn kleine Hero voelde ik wel de behoefte naar een groter scherm voor een aantal zaken (boeken lezen, filmpjes kijken, etc ...). En omdat ik zo tevreden was over Android op m'n GSM, koos ik dan ook voor een Archos 101 G8 als tablet ... op zich een toestel dat qua hardware best waar voor je geld geeft. Maar nu komt het, daar waar er bij de phones vrij snel de nodige apps beschikbaar werden, blijft dit nog steeds achter op de tablets. Er zijn wel apps maar de meeste hebben Honeycomb nodig en dat zit niet op de eerste generatie tablets. Daarenboven heb je naast Apps op een tablet vooral ook content nodig en die komt er al helemaal niet ... zo is de Android App van DeStandaard eigenlijk voor phones en niet voor tablets en kan je alleen met abo een krant lezen, losse nummers zijn niet mogelijk. Telenet gaf zeer vroeg te kennen ook de Yelo app voor Android te zullen uitbrengen (dit was één van de redenen waarom ik er geen graten in zag destijds voor een Android tablet te kiezen), maar die hebben ondertussen hun woorden terug ingetrokken, zogezegd omwille van problemen met de rechten. Iets waar ze bij Belgacom dan weer geen problemen mee hebben blijkbaar.
Maar vandaag kwam het hartverscheurende nieuws wat mijn vergissing pijnlijk duidelijk maakte:
Humo is er nu op de iPad. Mijn lievelingsblad! Op iPad! Met mogelijkheid tot losse nummers aankopen!
Aaaaaaaaargh!
En dat terwijl een iPad2 "maar" +/- 50% duurder was geweest dan ons Archos Tablet ... en ik had zelfs bij de lancering van de 2 een goedkopere iPad kunnen kopen ...
Boehoehoe! #Ween +100000000
Ik heb een foute keuze gemaakt & erger nog (mijn grootste vrees bij elke aankoop) ik heb niet lang genoeg gewacht!!
Als straf duizend keer te schrijven, tegen morgen en laten ondertekenen door de ouders. (ah nee, wacht, ik ben nu ouder, ja, maar wel nog niet wijzer blijkbaar).


Wat hebben we vandaag geleerd?
Beste SOS Techlover, bezint eer ge koopt. Zolang we niet de lotto winnen zal er dit jaar geen phone of tablet gekocht worden. Mogelijks kan ik eventueel overwegen ergens in de loop van volgend jaar misschien dan eerst mijn phone te vervangen (en wat voor iets dat wordt, dat weten we nog niet, zonder twijfel iets wat je vandaag nog niet kan kopen), maar nog niet ons tablet (eentje per jaar moet volstaan).
Conclusie, in het beste geval zal ik in 2013 de Humo elektronisch in mijn woonkamer kunnen aanschouwen (en dat is nog lang!). Tenzij Humo alsnog Android niet in de kou laat staan (zoals zovelen wel doen) ...
De toekomst zal het moeten uitwijzen.


Disclaimer: ik ben geen fanboy van dit of geen platform of product. Ik ben gewoon een consument die graag waar voor zijn geld krijgt en die in principe alle merken en toestellen wil overwegen, zolang zij geen stukken van mensen kosten.


PS: Lieve mensen van Humo, als jullie een actie zouden doen in de verdere toekomst waarbij je voordelig een iPad kan bekomen in combinatie met een langdurig abonnement, laat mij dan op tijd iets weten, dan kunnen we misschien iets regelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon