CyanogenMod 6.1.0-Hero

Eerder heb ik het er al over gehad dat het rooten van mijn HTC Hero een absolute aanrader is (en voor mij een must) ... het is namelijk eenvoudig uit te voeren en biedt talloze voordelen (waaronder het verplaatsen van apps naar een andere partitie via Link2SD, waardoor de beperkte geheugenruimte van de Hero fors uitgebreid wordt, maar ook toegang tot Proxy-instellingen (die je al eens nodig hebt in een werkomgeving), etc ...). Al bij al, ben ik altijd blij geweest met de officiƫle 2.1 ROM van HTC, die stabiel draait, dus voelde ik niet meteen de behoefte om een custom ROM te flashen ... het rooten volstond wel, vond ik ...
Inderdaad, verleden tijd ...
Omdat ik de extra partitie op mijn SD-kaart had aangemaakt mbv de app ROM Manager, had ik ook de mogelijkheid om via dezelfde app een backup te maken en een custom ROM te installeren ... en dus dacht ik uiteindelijk, ach ja waarom ook niet. Dus zo gezegd zo gedaan.
En ik moet toegeven, ik had het veel eerder moeten doen.
Wat had mij ervan weerhouden? De angst voor het onbekende (flashen is toch altijd een beetje vies) & de ongegronde vrees dat ik de HTC Sense laag zou missen, vooral dat laatste is totaal onterecht, ook al maakt dat deel van de ingebakken software een mooie visuele indruk, je mist het geen seconde, er zijn immers voldoende alternatieve launchers & widgets om je telefoon attractief en praktisch te maken.
En in ruil draait alles gewoon veel vlotter & krijg je nog veel meer controle over alle mogelijke instellingen op je telefoon ... Zo gaat het bluetooth connecteren met de Ford carkit veel sneller en vlotter dan voorheen en ook de WiFi-sync in Winamp is nu plots veel sneller ... duidelijk bewijs dat deze software efficiƫnter is.
De mogelijkheden tot tweaken van je toestel zijn ook schier oneindig, ik heb mezelf alleen nog maar beziggehouden met wat instellingen qua uitzicht e.d. & met de backlight instellingen, die laatste is bij mij meestal de grootste batterij-verslinder en het in toom houden ervan op een eenvoudige manier is dan ook belangrijk. Met deze ROM kan je zelf de verschillende niveau's instellen, evenals allerhande parameters die invloed hebben op de werking van de automatische instelling hiervan.
Daarenboven is de versie die ik nu heb draaien de stabiele CyanogenMod 6.1.0-Hero ROM die gebaseerd is op Froyo (Android 2.2), dus kan je nog meer apps gebruiken uit de Market en je krijgt een aantal opties die je via root+apps in 2.1 moest toevoegen, gewoon ingebakken (zoals tethering).
Kortom een aanrader, voor de meer performante smartphones is trouwens versie 7 ook beschikbaar, die op basis van Gingerbread gemaakt is ... er zijn mensen die deze ook al op de Hero geprobeerd hebben, maar niet tevreden waren, volgens mij is de hardware daarvoor echt wel iets te licht ...
Maar deze versie werkt zeer vlot en stabiel, alles werkt ook zoals het hoort en ik ben nog geen crash tegengekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon