Nexus

Om heel eerlijk te zijn, ik ben echt wel tevreden over Android als smartphone OS vanaf 4.0, maar dan alleen in zijn oorspronkelijke vorm d.w.z. zoals die terug te vinden is op de Nexus phones. Ik heb het er hier al eerder over gehad en al die extra's die fabrikanten erop gooien, hoeven voor mij echt niet. Dat ze die dingen dan als downloadbare extra's aanbieden prima, dan heb je de keuze. Daarentegen zomaar een deel van de storage moeten opofferen aan zaken die geen meerwaarde bieden voor mij, nee bedankt.
Eén van de voordelen van iOS is dat je daar wel meerdere Gb vol kan planten met apps, daar waar er in Android wel degelijk een limiet ingebouwd zit en je niet de volledige storage ruimte voor apps kan benutten. En ja, geeks downloaden veel apps, dus die ruimte is nodig.
Stilaan begint mijn Nexus S op leeftijd te komen en dus begint het weer te jeuken ...
Eigenlijk wil ik terug een Nexus en de 4 kan je al in Duitsland vinden voor 369€ (hier bijvoorbeeld) ... maar een andere belangrijke eis van mijn kant is dat ik nu wel eens echt goede foto-kwaliteit wil en daar scoort de 4 eerder matig op ...
Google heeft de oplossing, maar dan alleen voor mensen die in US wonen helaas ... ze voorzien de Samsung Galaxy S4 van een Nexus software uitvoering ... eigenlijk ideaal, alleen kan ik 'm hier niet kopen. Zeer vervelend. Is dat nu zo moeilijk Google, om die dingen overal uit te brengen? Het is behoorlijk hatelijk voor de rest van de wereld om zo sterk de prioriteit op de thuismarkt te leggen, terwijl jullie toch een multinational zijn. Allicht zal het slechts luttele minuten duren, na het uitbrengen van deze versie, eer je het image kan downloaden en zelf flashen op je "standaard Samsung" S4, alleen help je daarmee in principe de garantie om zeep, wat je eigenlijk niet wil, zeker niet bij een nieuw toestel uit de top range zoals dit.
Ach ja, ik zal dan maar proberen om nog wat geduld uit te oefenen ... allicht komen er later dit jaar nog alternatieven op de markt en wie weet, misschien schakel ik vroeg of laat toch nog over op Apple ... daar is iedereen die het verschil niet kent tussen $ en € tenminste min of meer gelijk voor de wet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon