The Bourne Legacy

Ik ben een fan van de oorspronkelijke Bourne trilogie waarin Matt Damon als hoofdrolspeler onder begeleiding van een pompende soundtrack voortdurend in prachtige actie-scenes terecht komt. Mijn verwachtigingen voor deze 4e prent, waarvan het script niet gebaseerd is op een roman van Robert Ludlum, waren desalniettemin hoog gespannen. Ook al is deze film van de hand van een andere regisseur en krijgen we Jason Bourne (Matt Damon) niet te zien ...
Vooral in de eerste helft van de film is er veel te weinig actie en wordt er vooral een verhaal uitgesponnen, wat al bij al niet heel veel om het lijf heeft. De tweede helft is een stuk beter met meer actie, maar zelfs dan krijg ik niet het gevoel dat ik echt mee op sleeptouw genomen wordt in een wilde vlucht. Er wordt te weinig gebruik gemaakt van de soundtrack, die zo aanwezig was in de eerdere films en die een magische atmosfeer oproept.
Al bij al is het weliswaar een onderhoudende prent, die vooral een vers aanzetstukje breit aan de trilogie en die bij mij vooral de indruk opwekte dat de functie van deze film voornamelijk die van een connector is met een eventuele vervolgfilm, waarin dan misschien nog wel eens de echte Jason Bourne zou kunnen opduiken. Hopelijk vergeten ze dan niet de elementen goed te gebruiken, die net van de eerste drie films zo een succes hebben gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon