tabletterijen

Tablet Tablet Tablet. Nexus 7 & iPad mini. Tabletscholen. Win8 in alle mogelijke smaken en vormen. De nieuwe iPhone (5?), Samsung Galaxy Note2 of SIII. Het is allemaal nogal wat deze dagen.
Dagelijks worden we tegelijk bekogeld met onheilstijdingen ivm de toestand van de economie & met hele hopen technologische wonderen. Een mens zou van minder schizofreen worden. En dan heb ik het nog niet gehad over de grote strijd der TV-zenders.
Maar goed, laat ons allen bidden dat de economie alsnog mag beteren, want anders zijn we allemaal gedoemd en zullen die snode Maya's misschien alsnog gelijk krijgen. En wat TV betreft, we zullen wel zien, hopelijk mag de kwaliteit komen boven drijven. Ik heb toch geen tijd om alles te bekijken, het wordt dus een  morsige proeftocht langsheen het overvolle buffet.
En al dat leuk speelgoed dan ... ik heb het hier al kort even gehad over de Nexus 7, toen daar eigenlijk nog niet veel over bekend was, maar het ligt uiteindelijk toch in de lijn van mijn verwachtingen, dus plan ik er op dit moment geen te kopen (voor alle duidelijkheid). Een nieuwe smartphone mag u mij altijd geven, maar ook daar wil ik op dit moment nog geen geld aan uitgeven. Die iPad mini dan misschien (hoor ik u al denken, of misschien was het een vlieg in de kamer). Ze gaan dat ding uiteraard zo geen belachelijke (naar hygiƫnische producten ruikende) naam geven, maar aangezien die vermoedelijk toch pas over een dikke maand zal worden voorgesteld, moeten we het met deze voorlopige benaming maar aanduiden. Het zou een iets kleinere, maar vooral ook goedkopere iPad moeten worden. Tja, als die niet veel kleiner is, maar wel een stuk goedkoper en je er nog steeds alles mee kan, wat met de iPad kan, dan klinkt dat wel zeer verleidelijk voor onder de kerstboom bv. Maar dat valt nog allemaal af te wachten ...
En op school hoeft dat nog niet meteen, wat mij betreft. Ik hoor nog vele valse argumenten: beter voor 't milieu - I doubt It & goedkoper - I don't think so (wij kochten en verkochten destijds onze boeken ieder jaar 2e hands, dus laat ze dan maar eerst een dergelijk elektronisch systeem uitwerken of waarom niet de e-content voor een jaar leasen aan de leerlingen voor 10% van de aankoopprijs). De scholen tasten nu al diep in hun buidels om smartborden aan te schaffen, waarmee ze de leerstof kunnen opvrolijken met vanop het internet gestreamde video. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor de vooruitgang. Maar de inhoud moet centraal blijven staan, niet de blingbling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon