HDDigicorder update

Eigenlijk wou ik uit principe geen éénmalige omruilingskost voor onze gehuurde HDDigicorder van Telenet betalen. Wij hadden immers al langer dan 5 jaar digitale TV, zij het dan in de beginjaren via Indi (destijds het enige beschikbare in Infrax-gebied), maar dat telde dus niet voor de mensen uit Mechelen en dus was betalen de enige mogelijkheid indien ik een upgrade wou ...
Nu was ik de traagheid en de beperkte 2 tuners van onze oude settopbox grondig beu geraakt en dat nieuwe Yelo-menu sprak me ook wel aan en dus aangezien het "maar" om 25€ gaat, besloot ik uiteindelijk dan toch maar mijn principes opzij te schuiven en mijzelf en de rest van mijn gezin het plezier van vers speelgoed te gunnen. Klein obstakel, de schijf moet eerst "leeggekeken" worden, want ja dat neem je niet over natuurlijk. En wij zijn nogal zware opname maniakken, dus daar stond wel wat op ... Mijn programma's had ik snel uitgekuist en wat de kinderen betreft, daarvoor geraken we snel genoeg aan vers materiaal, enig obstakel de vrouw haar collectie ... maar het moet gezegd ik had haar een deadline van een paar maanden gegeven en het is haar gelukt, ze heeft de klus geklaard. Schijf leeg en ik dus ter omruiling naar de lokale Telenetboer. De zaak was snel geklaard en nu beschikken we dus over een veel sneller bakje, extra tuner, meer schijfruimte, minder verbruik, stiller en met het nieuwe Yelo menu. Prachtig, een aanrader. Ik ben tevreden.

2 opmerkingen:

  1. Zelfde scenario bij ons thuis. Al heb ik wel geluk dat deze maand mijn 5 jaar digiklant periode bereikt wordt. Meteen Telenet-klant geweest, nooit in Indi-gebied gezeten.

    Probleem is wel dat we in augustus al bijna 80% vrije ruimte op de doos hadden en dat sinds gisteren weer gezakt is tot 35%. Enkele films, een documentaire en nog steeds bijna 2 seizoenen van die ene tv-reeks. Ben benieuwd wanneer we de onze leeggekeken krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, ik had er eerst geen zin in met die zever van 5jaar, maar het moet gezegd worden, het is die 25€ zeker waard.
    Alleen al het veel sneller zappen en in de menu's heen en weer springen is zalig!
    En ook de streaming vanop een pc met dlna werk prima. Echt een aanrader.
    Ja die schijf leegkijken is altijd moeilijk, gewoon eens doorzetten, dan lukt het wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Mastodon