Twee operaties later ...

Zoals ik hier al eerder vermeld had, was een verkeerde beweging met mijn knie tijdens de kerstvakantie de oorzaak van een sportblessure. Initieel dacht (en hoopte) ik dat het "slechts" om een meniscusletsel zou gaan ... helaas bleek de schade veel groter.
Na een maand met een gescheurde en deels omgeplooide meniscus te hebben rondgelopen (Bucket handle tear voor de kenners), heeft men eind januari een eerste arthroscopie uitgevoerd om allereerst de meniscus te herstellen. Dit ging vrij vlot, maar een goeie anderhalve maand kine bleek toch nodig om de knie weer goed te kunnen plooien en strekken.
Hierna volgde dan begin deze week de (hopelijk) laatste ingreep, waarbij via een incisie onder de knie enkele pezen geoogst werden om deze vervolgens op te spannen tussen een klem en een schroef (via arthroscopie), ter vervanging van mijn volledig gescheurde voorste kruisband (ACL). Bij dergelijke ingreep komt het nodige boorwerk aan bod en mag men de eerste 3 weken de kruisband ook niet belasten (niet steunen en niet meer dan 20° strekken), wat vrij pijnlijk en vervelend is. Ter bescherming draag ik dan ook een brace, waarvan de plooihoek geblokkeerd is tussen 20 en 90°. Dagelijkse inspuitingen & het dragen van steunkousen moeten DVT/flebitis verhinderen. Daarnaast is dagelijkse kine nodig om verstijving van de knie tegen te gaan. Ik kijk nog aan tegen een drietal maanden revalidatie, maar als alles goed gaat, kan het vanaf nu alleen nog maar beter worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon