Fawlty Airport

Oh my God. Dit is er weer eentje te gek voor woorden... Ik verlies veel tijd op luchthavens, sinds een aantal maanden wordt dat soms ook een beetje gecompenseerd door één van de voordelen die een frequent flyer kaart met zich meebrengt ... de lounge access. Maar dan moet je de lounge wel vinden. Daar hebben ze nog geen handige app voor (toch niet bij Brussels Airlines). Doorgaans bevindt die zich echter vlakbij de gates (voorbij security dus). Niet zo in deze gekke luchthaven (LYS). Dus moest ik terug buiten, wat alleen kan onder begeleiding van een hostess, die pas na 2 telefoons en een half uur wou opdagen. Waarna 2 macho's van de veiligheid nog bijna op de vuist gingen omdat de ene (tegen de regels in) mij wel gewoon wou laten teruglopen en de andere hem tot de orde riep met wat Franse krachttermen. De hostess die een host bleek te zijn, toonde mij niet meteen de lounge maar ging doodleuk eerst lunch bestellen en uiteindelijk in de lounge, moest ik terug naar Brussels Airlines voor een voucher voor de lounge (waar de dame een verhaal begon over wijzigende systemen, vooraleer alsnog een papier uit haar mouw te toveren). Afijn, ik ben er geraakt, zij het niet zonder slag of stoot, in deze lounge waar je niet in komt zonder handleiding ... en dat allemaal voor een gratis fris glas witte wijn ...

UPDATE: Ondertussen toch al de gratis Priority Pass app gevonden, met daarin uptodate lijsten met beschrijvingen waar een lounge zich bevindt en wat die te bieden heeft. Een aanrader wat mij betreft ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon