RT-AC68U AiMesh functionaliteit weg???

RT-AC68USinds ASUS de AiMesh functionaliteit (die zoals de naam doet vermoeden de mogelijkheid geeft om met meerdere van deze apparaten een mesh netwerk te bouwen) had toegevoegd, had ik mezelf een 2e (identieke) RT-AC68U wifi-router aangeschaft.
Deze 2 toestellen werkten broederlijk (of zusterlijk) langs elkaar in ons huis, zonder noemenswaardige problemen. Ook was de installatie destijds vlot verlopen. Kortom, ik was blij met de verbeterde wifi range en stabiliteit die deze oplossing mij bood.
Echter recentelijk ontdekte ik (geen idee hoe lang dit reeds aan de gang was), dat de AiMesh-node (2e toestel dat setting ontvangt van de (hoofd)AiMesh-router) niet langer reageerde.
Ok, geen probleem dacht ik, gewoon de node eens resetten ...
Zonder resultaat, ok dan de node resetten en verwijderen uit het AiMesh netwerk op de router.
Oeps, ik kon plots geen 2e toestel meer als node toevoegen ...
Aiaiai, wat nu?
Zowat alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken, inclusief het verwisselen, hardware factory resetten en volledig opnieuw instellen van de 2 apparaten, opnieuw zonder enig verschil.
Uiteindelijk ook de Asus helpdesk gecontacteerd, die weliswaar vriendelijk en snel mij van antwoord dienden, echter ook zij konden mij geen nieuwe oplossingen aanreiken, ik had alles al geprobeerd (inclusief 2 versie downgrades en opnieuw upgrades op beide toestellen tegelijk in de firmware).
Afijn, ik kan geen node meer detecteren ... als iemand dit ook al is tegengekomen en hiervoor een oplossing gevonden heeft, mag die het mij altijd laten weten.
Voorlopig heb ik de node nu als Access Point ingesteld (met zelfde SSID en paswoord), waardoor hij ongeveer werkt zoals een node, maar dan zonder de extra AiMesh functies.
Toch wel teleurstellend. Hopelijk komt er nog een oplossing, maar voorlopig ben ik het prutsen aan netwerk configuraties een beetje beu.
Ach ja, als de WiFi maar werkt, zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon