Running update

Ben ik gestopt met lopen? Nee
Heb ik al een groot deel van mijn ambitieuze lijst loopevents (zie eerdere blogpost) afgewerkt dit jaar? Nee
Waarom? Tja, te druk klinkt als een excuus en is het dat allicht deels ook wel, maar tegelijk klopt het ook, onze agenda heeft gewoon te vol gestaan ... Bijna een maand op vakantie naar US (waar ik niet gelopen heb) helpt ook al niet. Mijn gewicht zou terug naar beneden moeten, dit in combinatie met minder frequent gaan lopen, heeft een negatieve impact op mijn loopconditie en als gevolg liep ik op den duur met vrij hoge hartslag ...
Aangezien mijn hoofddoel bij het lopen mijn gezondheid en het behouden van een redelijke conditie is, heb ik mijn activiteiten dan ook bijgesteld en eerder de focus gelegd op het lopen bij lagere hartslag (een pak trager dus) ...
Momenteel (en dat zal de komende periode niet veranderen) is mijn werkagenda ook zeer druk, dus het lopen moet daar tussen (en tussen de hobby's van de kinderen en het huishoudelijk werk) door gepland worden ... niet evident om regelmatig aan de conditie te kunnen werken.
Enfin, we klagen niet, we doen gewoon door, maar momenteel zijn de loopevenementen even niet belangrijk en probeer ik vooral de conditie te verbeteren.

En dan nog een klein addendum. Ben ik nog steeds tevreden over mijn Polar m400? Absoluut.
Overweeg je toch de aanschaf van een ander apparaat? Inderdaad, de Apple Watch 2 is eindelijk (echt) waterdicht en voorzien van GPS, de 2 voorwaarden waaraan (voor mij) voldaan moest worden, zijn ingevuld... Nu nog beslissen welk kleurtje ... Mogelijk wacht ik nog even op de Nike versies, zo'n geperforeerd bandje lijkt me wel wat, aangezien ik nogal een zweterke ben (zeker bij het lopen), maar hij komt eraan!
De Polar was een goede oefening om te kijken of ik terug gewoon kon worden aan het voortdurend dragen van horloge en inderdaad ik kan niet meer zonder, experiment geslaagd dus. Ik neem echter mijn iPhone nog steeds mee bij het lopen (om podcasts te beluisteren) ... Met de Apple Watch zal ik echter ook audio kunnen beluisteren zonder phone, dat lijkt me wel wat. Dan zal ik wel nog eerst een bluetooth (sport-)headset moeten aanschaffen, weer iets om mij in te verdiepen (tips zijn welkom)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon