Keep Running!

Een nieuw jaar, altijd een mooi excuus om eens terug te blikken... niet op alle details van het afgelopen jaar, maar op één element dat nog niet zo heel lang (ongeveer 1,5 jaar) een veel belangrijkere plaats in mijn leven heeft ingenomen dan voorheen. Grote schok, het betreft sport. Heeft een alien bezit genomen van mijn lichaam, is de mentale aftakeling versneld ingetreden, ben ik in een midlife-crisis terechtgekomen?
Allemaal mogelijk, maar ik doe het vooral voor mijn gezondheid en ik voel me er goed bij.
Ik probeer niet te overdrijven in de hoop zo weinig mogelijk blessures op te lopen, maar regelmatig lopen is een natuurlijk onderdeel van mijn leven geworden. Geen extreme afstanden, doorgaans 10 - 15 km, minstens 2x/week op een rustig tempo. Af en toe mezelf inschrijven voor een loop-event helpt om een extra motivatie te houden. Het gaat me niet om snelste tijden of langste afstanden, maar toch ziehier een overzicht van 2015:

 Ongeacht de cijfers, ben ik zeer blij dat ik regelmatig een toertje kan lopen, ideaal om wat podcasts te beluisteren en de geest vrij te maken. Nadien heb je altijd meer energie en is je metabolisme weer helemaal wakker. Wat zijn de plannen voor 2016 dan, meer van hetzelfde zou ik zeggen. Ik heb me reeds ingeschreven voor de Antwerp Urban Trail (12km) op 6 maart 2016 omdat die in 2015 ook één van de hoogtepunten was. Een snelle blik op de loopkalender werpend, zal ik mogelijk ook deelnemen aan:
  • 20/03/16 VijverRun Heusden-Zolder (12km)
  • 17/04/16 DVV Antwerp 10 miles
  • 05/05/16 Abdijentocht Averbode-Tongerlo (16km)
  • 29/05/16 20km door Brussel
  • 05/06/16 Great Breweries (Duvel-Palm-Karmeliet) 25K
  • 26/06/16 DH Brussels Urban Trail (10km)
  • 27/08/16 GvA Dwars door Turnhout (11km)
  • 17/09/16 HavenRun Antwerpen (15km)
  • 09/10/16 HBVL Dwars door Hasselt (15km)
  • ??/10/16 Industrial Night Run Beringen (10km)
  • 03/12/16 GvA Urban Trail Mechelen (10km)
Dat is al een hele lijst, dus mogelijk zullen ze niet allemaal aan bod komen. Ook zitten er een paar serieuze uitdagingen tussen (met name die 20 & 25 km), maar dat zijn voor mij nu juist 2 iconische loopevenementen ...

Keep Running!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon