Widgetalia

Zoals reeds eerder aangegeven, ik hou de UI op mijn telefoon liever clean, dus een eruptie van widgets moet je bij mij niet verwachten. Er zijn daarentegen wel degelijk een aantal zaken die ik een absolute must vind in Widget-vorm. Zo is daar de eerder aangehaalde klok met datum & weer (in mijn geval van  "Beautiful Widgets") die je ook meteen de nodige shortcuts biedt naar alarmen, agenda & weer. Of gTasks om je ToDo-lijstje altijd in de gaten te kunnen houden. Ook de standaard Google News Ticker is voor mij een meerwaarde. Maar waarom ze bij Google qua Agenda-widget alleen maar een kort lijstje voorzien, blijft voor mij een raadsel. Ik zie graag een bondig maandoverzicht, waarop ik meteen zie op welke dagen er een bijzondere activiteit voorzien is. En nu zijn er wel een hoop calendar apps & widgets, maar de meeste zijn ofwel te ingewikkeld of te simpel of te lelijk ... Maar ik heb er eindelijk eentje gevonden die er wel goed uit ziet en wel: Wizz Widget. Hij werkt wel alleen vanaf 3.x, maar voor ICS (en binnenkort Jelly Bean, joepie!) is dat uiteraard geen probleem. Hij bevat een hele hoop widgets, maar voor mij is alleen de Calendar belangrijk en die kan er zo uitzien:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon