Smaakgestoord

Inderdaad mijn smaakzin is volledig verstoord ... blijkbaar een veel voorkomend neveneffect van de geweldige tonsillectomie die men 19 dagen geleden bij mij heeft uitgevoerd.
Nu zal je zeggen, ach er zijn ergere dingen in 't leven ... wel ja, als je zeker bent dat het maar een tijdelijk euvel is en dat je uiteindelijk je smaak terugkrijgt ... nu is het internet niet meteen de meest betrouwbare bron van informatie voor dit soort dingen, maar een kleine zoektocht stelt me alles behalve gerust ... zo lees ik, dat bij sommige mensen het vele maanden geduurd heeft, eer ze hun smaak terug hadden.
Ik zweer het, ik hoop echt dat dit mij niet zal overkomen en al helemaal niet dat het nooit meer goed zou komen.
Het is gewoon vreselijk, niets smaakt echt zoals het zou moeten. Alleen bepaalde zaken zoals cola, mandarijnen, zout, chocolade, zoete snoep, ... smaken sterk genoeg om een herkenning op te roepen. Maar gewoon voedsel geeft een zeer zwakke en onaangename gewaarwording ...
Ik word hier helemaal niet vrolijk van en hoop echt dat dit snel weer voorbij zal gaan, ik wil het me gewoon niet inbeelden hoe het zou moeten zijn om nooit meer een deftige smaakzin terug te krijgen, vreselijk gewoon. De zin om te eten verdwijnt helemaal en je grijpt steeds vaker terug naar die paar dingen (zoals cola) die je nog een beetje kan appreciƫren en herkennen ...
Laat ook dit maar snel weer voorbijgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mastodon